Groepsrevalidatie 'Dementie! Wat nu?'
Voor mensen met beginnende dementie en hun mantelzorger(s), in samenwerking met vzw Menos
Wat?
Het groepsprogramma “Dementie, wat nu ?” voor patiënten met een beginnende dementie en hun mantelzorger(s) bestaat uit 8 sessies van telkens twee uur. De sessies voor patiënten ( gegeven door een psycholoog van het ZOL) en voor mantelzorger(s) ( begeleid door een medewerker van het ouderenteam van CGG Kohesi) worden gelijktijdig georganiseerd in aparte groepen. De deelnemers met de een diagnose dementie krijgen de gelegenheid om met lotgenoten ervaringen omtrent hun ziekte te delen en om te leren hoe ze hiermee kunnen omgaan. Tijdens de sessies voor de mantelzorgers worden, naast informatie, ook praktische handvaten aangereikt en is er ruimte om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren.
Waar?
Centrum Geestelijke Gezondheidszorg (CGG Kohesi) Genk, Welzijnscampus Portavida 23, 3600 Genk.
Kostprijs?
Dit project wordt gesubsidieerd en is daardoor volledig kosteloos voor alle deelnemers.
Inschrijven?
Dit kan bij de betrokken psycholoog van ZOL op het nummer 089 80 60 30 of via uw behandelend arts in het ZOL.
Voor meer informatie kan u contact opnemen met de betrokken psycholoog van ZOL op het nummer 089 80 60 30 of met Veerle Van Houdenhove (CGG Kohesi) op het nummer 089 32 97 77.